Aj hlava potrebuje kvalitné živiny pre svoj tréning

04.01.2014 11:51

Ku kvalitnému mentálnemu tréningu nepochybne patrí aj správne stravovanie. Vybrali sme pre vás niekoľko zaujímavých potravín, ktoré vám môžu pomôcť pri tréningu koncentrácie, ale tiež pri odpočinku a regenerácii.

Potraviny, ktoré dodávajú energiu našej mysli a posiľňujú schopnosť koncentrácie:

Orechy - sú bohaté na minerálne látky a bielkoviny, posilňujú mozgové bunky a koncentráciu

Biela fazuľa - obsahuje magnézium, ktoré podporuje lepší prenos myšlienok

Papája - obsahuje vitamín C a magnézium, teda kombináciu, ktorá je vhodná pri potláčení únavy

Pistácie - je bohaté na kálium, ktoré pomáha udržať jasnú myseľ

Červená paprika - vďaka vysokému obsahu vitamínu C pomáha k prekrveniu mozgu

Najlepšou formou regenerácie pre športovca je nepochybne spánok. Tieto potraviny napomáhajú pokojnému spánku:

Paradajka - vďaka atropínu, ktorý obsahuje pôsobí na uvoľnenie svalov

Hruška - je bohatá na stopový prvok meď, uvoľňuje napätie v organizme

Kukurica - je bohatým zdrojom vitamínu B1, pôsobí upokojujúco

Hrach - obsahuje fosfor, čo predstavuje záruku dobrého spania

Avokádo - obsahuje kálium a fosfor, teda látky ktoré napomáhajú dobrému spánku

Zemiaky - nachádza sa v nich magnézium, ktoré pôsobí upokojujúco na nervy

Banán - vďaka látkam, ktoré obsahuje, zabezpečuje pekný a pokojný spánok

(DK)